Julkisten hankintojen ABC 19.12.2024

ETÄKOULUTUS

Koulutuksen järjestää Yritysakatemia

Eri hankintamenettelyt, tilaajavastuulain vaatimukset, liikesalaisuuksien suoja sekä hankintasopimuksen valvonta.  Julkisen hankinnan organisointi saattaa tuntua hankintayksikön näkökulmasta monimutkaiselta ja vaativalta prosessilta.

Koulutuksen tavoitteena on näyttää, miten hankintaprosessi voidaan toteuttaa alusta loppuun mahdollisimman tehokkaasti ja juridisesti kestävällä tavalla. Koulutuksessa saat kattavan tietopaketin tärkeimmistä lainsäädäntöuudistuksista ja oikeuskäytännön linjauksista.


Kouluttajat 

Hanna-Mari Harju OTM, lakimies, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Hanna-Mari on erikoistunut julkisiin hankintoihin (erityisalojen hankinnat, sote-hankinnat) sekä riita-asioihin. Hänellä on yli kahdeksan vuoden kokemus vaativista julkisen sektorin kilpailutuksista. Toimialat: julkinen sektori, liikenne, kulttuuri, sosiaali- ja terveyspalvelut.

Marita Iskala OTM, KTM, asianajaja, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Marita on erikoistunut julkisiin hankintoihin (erityisalojen hankinnat, sote-hankinnat, putu-hankinnat), työ- ja virkaoikeudellisiin kysymyksiin sekä riita-asioihin. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus vaativista julkisen sektorin hankkeista. Toimialat: julkinen sektori, energia ja lämpö, kulttuuri, rakentaminen/kiinteistöt/infra, teollisuus, sosiaali- ja terveydenhuolto sekä tietoliikenne ja teknologia.

Harri Laakso Varatoimitusjohtaja, juristi, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Toimialat: julkinen sektori, rakentaminen/kiinteistöt/infra, teollisuus, erityisalat, palveluhankinnat ja kuljetus.


Ohjelma klo 9.00–16.00 +/-15 min.

Koulutuksen sisältö:

Hankinnan valmistelu ja suunnittelu

  • Markkinakartoitus
  • Tarjoajan osallistuminen hankinnan valmisteluun
  • Hankinnan kohteen määrittely

Sopivan hankintamenettelyn valinta

  • Perinteiset hankintamenettelyt
  • Uudet innovatiiviset menettelyt

Keinot kilpailutuksessa onnistumiseen

  • Sähköisen menettelyn vaatimukset
  • Tilaajavastuulain huomiointi

Hankinta-asiakirjojen laatiminen

  • Tarjoajan soveltuvuutta koskevat ehdot
  • Kielletyt & sallitut vertailuperusteet

Asiakirjojen julkisuus ja tarjoajien liikesalaisuudet

Tarjousten tarkastaminen

  • Tarjouspyynnön mukaisuus
  • Täsmentäminen ja poissulkeminen
  • Tarjouspyynnön virheellisyydet

Tarjouskilpailun päättäminen

Hankintapäätöksen laatiminen

  • Hankintaoikaisu
  • Markkinaoikeuskäsittely hankintayksikön näkökulmasta

Etäkoulutusosallistujat:

  • Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet, koulutusaineiston ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.
  • Tilaisuus lähetetään suorana, voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi.
  • Kaikki etäkoulutukseen ilmoittautuneet saavat tallenteen käyttöoikeuden 7-30 päiväksi, eli tilaisuuteen kannattaa ilmoittautua, vaikka ajankohta ei sopisikaan kalenteriisi.
  • Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla.
  • Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian etäkoulutukseen useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.


Koulutuspaikka:
Etäkoulutus

Ajankohta:
Torstai 19.12.2024 klo 9.00 – 16.00 +/-15 min.

Osallistumismaksu:
690 euroa + alv

Kampanja
Lisäosallistujat -50 % (lasketaan normaalihinnasta)

Tallenne:
Osallistujille 30 päivää

ILMOITTAUTUMINEN (Toimi heti – paikkoja rajoitetusti!)












    Peruutusehdot:

    Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen
    koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimituskuluina 15 % etäkoulutuksen hinnasta.
    Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä
    ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan.
    Peruutus on tehtävä kirjallisesti.